Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Instagram jako součást kurzů odborného anglického jazyka realizovaných s využitím LMS Moodle
Authors: Brebera Pavel
Year: 2018
Type of publication: článek ve sborníku
Name of source: Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2018
Publisher name: Gaudeamus
Place: Hradec Králové
Page from-to: 9-14
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Instagram jako součást kurzů odborného anglického jazyka realizovaných s využitím LMS Moodle V příspěvku jsou nastíněny možnosti využívání konkrétní sociální sítě pro potřeby podpory procesů učení se odborného anglického jazyka v univerzitním prostředí. Na základě uplatnění principů vnitřní diferenciace v rámci předmětu odborný anglický jazyk prostřednictvím LMS Moodle bylo studentům umožněno, aby si zvolili takový typ plnění seminárního zadání, který by jim dle jejich preferencí umožnil čerpat nejen z kontextu formálního kurikula studijního předmětu, ale i z širších kontextů informálního učení. Jednu z alternativ představovalo profesně zacílené autentické „mikroblogování“ prostřednictvím sociální sítě Instagram. V souladu s principy cizojazyčné výuky byl tento volitelný způsob plnění seminárních požadavků pojat interaktivně a jeho propojení s formálním kurikulem předmětu bylo realizováno za využití LMS Moodle.
eng Instagram as a component of the LMS Moodle supported ESP courses The paper presents an outline of some possibilities of the use of the particular social network in order to support learning processes in the area of English for Specific Purposes (ESP) in the university setting. Due to the use of differentiated instruction via LMS Moodle within the ESP course, the students were enabled to choose such a type of the whole-semester assignment which would allow them not only to learn from the formal curriculum of the study subject, but also to exploit broader informal learning contexts. One of the alternatives was represented by a professionally-focused authentic “microblogging” activity within the social network Instagram. In accordance with the principles of foreign language teaching, this optional way of fulfilling the course requirements was designed in an interactive way, and its connection to the formal curriculum of the study subject was carried out by means of LMS Moodle. LMS Moodle; Instagram; informal learning