Domovní znamení U tří pštrosů, Praha – Malá Strana, Fuxův dům, U lužického semináře čp. 76, 1606.
Výjev s trojicí cizokrajných opeřenců - pštrosů patřil mezi skupinu malovaných pražských domovních znamení, která čerpala své náměty ze živočišné říše. Na průčelí svého domu, postaveného u ústí Karlova mostu, si pštrosy nechal v roce 1606 vymalovat výrobce kloboučnických i jiných ozdob z peří (tzv. peříšmukýř) Jan Fux. Autorem fasádní výzdoby byl malíř Daniel Alexius z Květné. Oblibu těchto exotických ptáků v rudolfínské době dokládá v pražském měšťanském prostředí také další domovní emblém s motivem bílého pštrosa s podkovou v zobáku, který tehdy zdobil známou tiskárnu Mikuláše Pštrosa v Kaprově ulici. Pštros byl pro některé své kuriózní vlastnosti a zvyky spojován s bohatou (mnohdy i protikladnou) symbolikou, někdy byl např. spojován s ideou spravedlnosti, neboť „člověk vykonávající spravedlnost rovnocenně pro všechny se podobá perům pštrosa, která jsou na rozdíl od ostatních ptáků všude na těle stejná“ (Horapollón).