Mužská herma, Český Krumlov, Krčínův dům, Na louži čp. 54, po 1580.
Kónické pilířky nesoucí lidskou polopostavu, poprsí či hlavu, patřily - společně s iluzívními římsami a výklenky se sochařskou výzdobou - k oblíbeným malovaným dekoracím renesančních domovních průčelí. Zároveň s malbou fiktivních oken [viz 8.24.], které rožmberský regent Jakub Krčín z Jelčan přejal do fasádní výzdoby svého výstavného domu z dekorace obou malovaných nádvoří českokrumlovského zámku, byly na průčelí objektu uplatněny i další iluzivní architektonické prvky. Zatímco hermovky (karyatidy) členící meziokenní plochu prvního patra mají víceméně tradiční formy vousatých svalovců podpírajích svými hlavami římsoví, hermovky druhého patra dostaly podobu divých bezrukých mužských torz, jejich polopostavy vyrůstají z propletených točených sloupů, které připomínají kluzká hadí těla.