Žádosti, kterými jako subjekt osobních údajů uplatňujete svá práva podle obecného nařízení o zpracování osobních údajů („GDPR“), na UPCE vyřizuje pověřenec pro ochranu osobních údajů (dále jen “pověřenec”). Níže uvádíme základní pravidla pro podávání žádostí týkající se ochrany osobních údajů, požadavky na obsah těchto žádostí a postup UPCE při jejich vyřizování.
Žádost je oprávněn podat:
- subjekt údajů,
- zákonný zástupce subjektu údajů nebo jeho opatrovník,
- osoba zmocněná subjektem údajů, a to na základě doložené plné moci.
V žádosti můžete v souladu s GDPR požadovat:
- přístup k osobním údajům,
- opravu nepřesných nebo neúplných osobních údajů,
- výmaz osobních údajů (právo být zapomenut),
- omezení zpracování osobních údajů,
- přenositelnost osobních údajů.
Žádostí se rozumí i námitka proti neoprávněnému zpracování osobních údajů nebo námitka proti automatizovanému rozhodování a profilování.
Podrobnosti k obsahu jednotlivých práv.
Žádost lze podat následujícími způsoby:
- e-mailem na adresu: dpo@upce.cz,
- do datové schránky Univerzity Pardubice: f5vj9hu, zprávu označte slovy “Pověřenec”,
- písemně na adresu: Univerzita Pardubice, Pověřenec pro ochranu osobních údajů, Studentská 95, 532 10 Pardubice, Česká republika,
- po předchozí domluvě osobně.
Odpověď na žádost zpravidla zasíláme stejným komunikačním kanálem, jakým jsme žádost obdrželi.
Žádost musí obsahovat:
- identifikaci žadatele (subjektu údajů), jehož osobních údajů se žádost týká a případně také identifikaci osoby, která subjekt údajů zastupuje,
- kontaktní údaje žadatele pro potřeby další komunikace,
- předmět žádosti, tj. určení práva, které požadujete,
- podpis žadatele.
Podpis nevyžadujeme, podáváte-li žádost prostřednictvím Vaší datové schránky.
V případě pochybností o totožnosti žadatele nebo v případě vyřizování žádosti týkající se zvláštní kategorie osobních údajů, můžeme podle obsahu a formy žádosti vyžadovat dodatečné ověření totožnosti žadatele.
V případě, že podáte žádost anonymně nebo neprokážete-li spolehlivě svoji totožnost, může být Vaše žádost odmítnuta.
V případě neúplných žádostí Vás požádáme o doplnění.
Lhůta pro vyřízení žádosti
Vaši žádost vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne jejího doručení. Lhůtu můžeme v odůvodněných případech prodloužit, a to až o dalších šedesát (60) dnů. Relevantním důvodem pro prodloužení lhůty může být složitost žádosti, časová či technická náročnost vyřízení žádosti nebo vysoký počet žádostí. Dojde-li k prodloužení lhůty, budeme Vás o něm a o jeho důvodech informovat do třiceti (30) dnů ode dne doručení Vaší žádosti.
Úhrada nákladů
Žádosti zpravidla vyřizujeme bezplatně.
Úhradu nákladů můžeme požadovat v případě, že je žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená.
Při opakovaném poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů můžeme požadovat přiměřený poplatek odpovídající administrativním nákladům.
Vyřízení žádosti subjektu údajů
Vaši žádost nejprve prověříme a následně Vás ve lhůtě pro vyřízení žádosti vyrozumíme o způsobu jejího vyřízení a případně také o opatřeních, která Univerzita Pardubice přijala.
Důvody pro odmítnutí žádosti
Vaši žádost můžeme odmítnout pokud:
- jde o zjevně nedůvodnou nebo nepřiměřenou žádost, zejména protože se opakuje,
- žadatelem je jiná osoba než subjekt údajů, jehož se žádost týká (s výjimkou zákonného zástupce, opatrovníka nebo zmocněnce),
- nepodaří se ověřit totožnost žadatele, o níž jsou pochybnosti,
- žádost je neoprávněná, protože překračuje rozsah práv subjektu údajů vyplývajících z GDPR či dalších právních předpisů,
- odmítnete uhradit požadovaný poplatek.
Bude-li Vaše žádost odmítnuta, sdělíme Vám důvod odmítnutí žádosti spolu s odůvodněním. Zároveň Vás poučíme o Vašem právu podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů.