Predictable and Optimised Braking; Control of Wheel/Rail Interface Conditions using Dry-Ice Blasting
Poskytovatel: Rail Safety and Standards Board Limited
Program: R&D programme
Období realizace: 01.07.15 - 31.12.15
Pracoviště:
Dopravní fakulta Jana Pernera - Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Hlavní řešitel: Voltr Petr
Popis:
Jedním ze způsobů, jak řešit problém proměnlivé adheze na kolejnici, je čištění kolejnice v průběhu brzdění. Tento projekt se bude zaměřovat na možnost čištění hlavy kolejnice tryskáním suchým ledem. Klíčovým aspektem práce bude optimalizace tohoto procesu tak, aby se zajistilo co nejefektivnější využití suchého ledu k dosažení požadované brzdicí výkonnosti (tj. řízené obnovení adheze).
Jedním ze způsobů, jak řešit problém proměnlivé adheze na kolejnici, je čištění kolejnice v průběhu brzdění. Tento projekt se bude zaměřovat na možnost čištění hlavy kolejnice tryskáním suchým ledem. Klíčovým aspektem práce bude optimalizace tohoto procesu tak, aby se zajistilo co nejefektivnější využití suchého ledu k dosažení požadované brzdicí výkonnosti (tj. řízené obnovení adheze).