The use of Dry-Ice Blasting to give Predictable and Optimised Braking Conditions
Poskytovatel: Rail Safety and Standards Board Limited
Program: R&D programme
Období realizace: 01.06.17 - 30.11.18
Pracoviště:
Dopravní fakulta Jana Pernera - Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Hlavní řešitel: Lata MichaelSpoluřešitelé: Pokorný Jan | Voltr Petr | Kohout Martin
Popis:
Projekt navazuje na počáteční studii tryskání suchým ledem provedené v etapě 1 (projekt č. I04 POB 03). Tato studie ukázala, že suchý led má značný potenciál k zajištění předvídatelných a optimalizovaných podmínek v kontaktu kola a kolejnice v režimu brzdění a pro čištění hlavy kolejnice. Celkovým cílem přítomného projektu je vyvinout funkční vzorek zařízení pro aplikaci suchého ledu, jež bude odzkoušeno v laboratoři (v reprezentativních podmínkách v plném měřítku) a na železničním vozidle při zkouškách brzdění a čištění hlavy kolejnice.
Projekt navazuje na počáteční studii tryskání suchým ledem provedené v etapě 1 (projekt č. I04 POB 03). Tato studie ukázala, že suchý led má značný potenciál k zajištění předvídatelných a optimalizovaných podmínek v kontaktu kola a kolejnice v režimu brzdění a pro čištění hlavy kolejnice. Celkovým cílem přítomného projektu je vyvinout funkční vzorek zařízení pro aplikaci suchého ledu, jež bude odzkoušeno v laboratoři (v reprezentativních podmínkách v plném měřítku) a na železničním vozidle při zkouškách brzdění a čištění hlavy kolejnice.