Innovation of Education Methods and Skills at the University of Pardubice - INEMSUP
Poskytovatel: Dům zahraniční spolupráce
Program: Institucionální projekty spolupráce
Období realizace: 01.08.19 - 31.10.20
Pracoviště:
Fakulta chemicko-technologická - Kat. ekonom.a manag. chem. a potrav.prum
Hlavní řešitel: Vávra JanSpoluřešitelé: Tetřevová Liběna | Munzarová Simona | Košťálová Jana | Jelínková Martina | Bednaříková Marie
Popis:
Podstatou projektu je realizace institucionální spolupráce mezi partnery projektu na Univerzitě Pardubice, Fakultou chemické technologie (žadatel) a BI Norwegian Business University and University of Iceland (donors). Přednášející lektoři a garanti kurzů instituce žadatele (UPa) plánují seznámit se s procesem a metodami výuky v partnerských institucích prostřednictvím vzájemně se rozvíjejících činností a sdílet znalosti a osvědčené postupy v oblasti environmentální a sociální odpovědnosti, řízení inovací a udržitelnosti na nejvyšší úrovni na světě. Projekt má vytvořeny vlastní webové stránky na adrese: https://fcht.upce.cz/fcht/inemsup Očekávané cíle projektu jsou: - vyšší pedagogické dovednosti lektorů, - inovované kurzy týkající se společenské odpovědnosti, udržitelnosti, inovací, sociální a environmentální odpovědnosti, - podporovat vzdělávání studentů v otázkách občanství, životního prostředí a sociální odpovědnosti, - podporovat spolupráci a sdílení pedagogické metodiky, znalostí a dovedností mezi partnerskými institucemi. Dosažení cílů projektu vychází z jednoduchého schématu navazujících činností: 1) Vytváření a přenos intelektuálních výstupů - realizováno partnery (dárci (se žadatelem v roli konzultantů)) 2) Inovace materiálů, učebních osnov, aktualizace obsahu předmětů realizované žadateli (s partnery v roli konzultantů) 3) Diseminační a hodnotící aktivity Na základě provedených peer learning kurzů a následujících aktivit budou lektoři přizpůsobovat učební osnovy předmětů vyučovaných na Univerzitě Pardubice, doplňovat je výukovými materiály, případovými studiemi a aplikovat nové výukové metody. K podpoře vzdělávání studentů v otázkách občanské, environmentální a sociální zodpovědnosti a k zajištění širší podpory znalostí projektů bude realizována diseminační činnost projektu formou kulatých stolů a semináře. Výstupy projektu jsou především: ? osnovy inovovaných předmětů: Sociální odpovědnost podniků, Udržitelná výroba a spotřeba v chemickém průmyslu, Management inovací a investic pro udržitelný rozvoj, New Trends in Business and Management, Sociální komunikace, Environmentální ekonomika, ? nově vytvořené studijní materiály a případové studie, ? organizovaný workshop k diseminaci získaných pedagogických znalostí, dovedností a přínosů. Klíčovým přínosem je přenos znalostí mezi partnerskými zeměmi o globálně relevantní téma environmentální odpovědnosti a společnosti, která přispěje k univerzálnějšímu vzdělání absolventů. Studenti získají nejen ekonomické a manažerské vzdělání, ale bude i významně podpořeno jejich vzdělávání v environmentálních a sociálních otázkách, které by měly podporovat jejich smysl pro občanství a odpovědnost při realizaci chemických výrob a zodpovědnosti vůči podnikovým stakeholderům a zejména společnosti. Projekt přímo plní cíle programu pro zlepšení znalostní základny v České republice tím, že rozšiřuje pedagogické znalosti lektorů a bude podporovat další spolupráci mezi partnerskými institucemi. Přímou cílovou skupinu tvoří 6 lektorů Univerzity Pardubice - garantů kurzu na Katedře ekonomiky a řízení chemického a potravinářského průmyslu, kteří se účastní peer learning kurzů. Dalšími příjemci projektu jsou ostatní lektoři, kteří se podílejí na výuce studentů na Katedře ekonomiky a managementu chemického a potravinářského průmyslu a studentů Fakulty chemické technologie. Je v celospolečenském zájmu poskytnout studentům odpovídající znalosti a využít moderních forem vzdělávání. Potřeba multidisciplinárního vzdělávání studenta s překryvem do témat sociální odpovědnosti podniků je v souladu s globálními společenskými cíli udržitelnosti na Zemi, kvalitou života v evropských zemích a zodpovědným občanstvím.
Podstatou projektu je realizace institucionální spolupráce mezi partnery projektu na Univerzitě Pardubice, Fakultou chemické technologie (žadatel) a BI Norwegian Business University and University of Iceland (donors). Přednášející lektoři a garanti kurzů instituce žadatele (UPa) plánují seznámit se s procesem a metodami výuky v partnerských institucích prostřednictvím vzájemně se rozvíjejících činností a sdílet znalosti a osvědčené postupy v oblasti environmentální a sociální odpovědnosti, řízení inovací a udržitelnosti na nejvyšší úrovni na světě. Projekt má vytvořeny vlastní webové stránky na adrese: https://fcht.upce.cz/fcht/inemsup Očekávané cíle projektu jsou: - vyšší pedagogické dovednosti lektorů, - inovované kurzy týkající se společenské odpovědnosti, udržitelnosti, inovací, sociální a environmentální odpovědnosti, - podporovat vzdělávání studentů v otázkách občanství, životního prostředí a sociální odpovědnosti, - podporovat spolupráci a sdílení pedagogické metodiky, znalostí a dovedností mezi partnerskými institucemi. Dosažení cílů projektu vychází z jednoduchého schématu navazujících činností: 1) Vytváření a přenos intelektuálních výstupů - realizováno partnery (dárci (se žadatelem v roli konzultantů)) 2) Inovace materiálů, učebních osnov, aktualizace obsahu předmětů realizované žadateli (s partnery v roli konzultantů) 3) Diseminační a hodnotící aktivity Na základě provedených peer learning kurzů a následujících aktivit budou lektoři přizpůsobovat učební osnovy předmětů vyučovaných na Univerzitě Pardubice, doplňovat je výukovými materiály, případovými studiemi a aplikovat nové výukové metody. K podpoře vzdělávání studentů v otázkách občanské, environmentální a sociální zodpovědnosti a k zajištění širší podpory znalostí projektů bude realizována diseminační činnost projektu formou kulatých stolů a semináře. Výstupy projektu jsou především: ? osnovy inovovaných předmětů: Sociální odpovědnost podniků, Udržitelná výroba a spotřeba v chemickém průmyslu, Management inovací a investic pro udržitelný rozvoj, New Trends in Business and Management, Sociální komunikace, Environmentální ekonomika, ? nově vytvořené studijní materiály a případové studie, ? organizovaný workshop k diseminaci získaných pedagogických znalostí, dovedností a přínosů. Klíčovým přínosem je přenos znalostí mezi partnerskými zeměmi o globálně relevantní téma environmentální odpovědnosti a společnosti, která přispěje k univerzálnějšímu vzdělání absolventů. Studenti získají nejen ekonomické a manažerské vzdělání, ale bude i významně podpořeno jejich vzdělávání v environmentálních a sociálních otázkách, které by měly podporovat jejich smysl pro občanství a odpovědnost při realizaci chemických výrob a zodpovědnosti vůči podnikovým stakeholderům a zejména společnosti. Projekt přímo plní cíle programu pro zlepšení znalostní základny v České republice tím, že rozšiřuje pedagogické znalosti lektorů a bude podporovat další spolupráci mezi partnerskými institucemi. Přímou cílovou skupinu tvoří 6 lektorů Univerzity Pardubice - garantů kurzu na Katedře ekonomiky a řízení chemického a potravinářského průmyslu, kteří se účastní peer learning kurzů. Dalšími příjemci projektu jsou ostatní lektoři, kteří se podílejí na výuce studentů na Katedře ekonomiky a managementu chemického a potravinářského průmyslu a studentů Fakulty chemické technologie. Je v celospolečenském zájmu poskytnout studentům odpovídající znalosti a využít moderních forem vzdělávání. Potřeba multidisciplinárního vzdělávání studenta s překryvem do témat sociální odpovědnosti podniků je v souladu s globálními společenskými cíli udržitelnosti na Zemi, kvalitou života v evropských zemích a zodpovědným občanstvím.