Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance


Optimalizace a automatizace procesů EIS v síti vysokých škol

Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program: Centralizované rozvojové projekty
Období realizace: 01.01.21 - 31.12.21
Pracoviště: Univerzita Pardubice - Sekretariát CITS
Hlavní řešitel: Klápšťová Olga
Popis:
Projekt spolupráce VVŠ reflektuje prioritní téma b) elektronizaci správní agendy VŠ a současně je ovlivněn potřebami VŠ zajistit vzdělávání a řešit nové situace, které vznikly během pandemie covid?19. Informační systémy jsou stěžejními nástroji při realizaci vzdělávací činnosti škol. Pandemie covid?19 prověřila připravenost škol adaptovat se na novou situaci a přejít po určitou dobu na online provoz, čímž současně odhalila slabá místa při řešení kritických situací a měnících se vnějších podmínkách. Díky tomu bylo možné poměrně přesně definovat, které oblasti rozvíjet. Projekt se proto v oblasti technického rozvoje ISů zaměří na 5 oblastí. Jako první prioritní úkol si stanovil zahájit přípravy na rozvoj správy identit. V souladu s tematickým zaměřením půjde dále o rozvoj přijímacího řízení, a to nejen v oblasti nabídky a poptávky o studium, ale i v oblastech, které dříve probíhaly prezenčním způsobem, jako je například zápis do studia aj. Na tematické zaměření naváže i při rozvoji elektronizace dokladů a jejich životního cyklu v ISech. V předchozích oblastech hrají roli zejména zákonné povinnosti (zákon č. 500/2004, 297/2016, 499/2004 a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014), a to konkrétně při epodepisování, doručování nebo napojení na spisovou službu. V oblasti akreditací projekt plánuje inovovat elektronickou přípravu žádostí na základě zkušeností po zavedení základních pravidel daných novelou VŠ zákona z roku 2016. Významnou oblastí je rozvoj elektronické podpory pro zajištění původně prezenčních akcí, jakými jsou online jednání orgánů, setkávání akademických kolektivů, hlasování, volby, zjišťování informací a hodnocení nebo vzdělávání pracovníků (zákoník práce č. 262/2006). Rozvoj bude realizován moderními ICT i pro použití na mobilních zařízeních. V1: Příprava na správu identit v rámci studijních agend (eID, bankID) V2: Elektronizace a technologická modernizace procesů přijímacího řízení V3: Elektronizace dokumentů, dokladů, jejich generování, správy a životního cyklu v informačních systémech V4: Elektronizace změn a inovovaných procesů při přípravě a podání žádostí o akreditace (reengineering) na základě potřeb vyplynuvších po implementaci základních pravidel daných novelou VŠ zákona z 2016 V5: Elektronická podpora pro online jednání orgánů nebo setkávání/akce akademických kolektivů, pro rozhodování orgánů VŠ (e?hlasování, e?volby), pro zjišťování informací (e?průzkumy) a pro hodnocení nebo vzdělávání pracovníků (e?HR), tj. činností dosud realizovaných prezenční formou