Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Challenge of Becoming a Learning Teacher: Some Notes on Change Agency in Czech Educational Context
Autoři: Brebera Pavel
Rok: 2008
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: The Learning Teacher Journal
Název nakladatele: The Learning Teacher Network
Místo vydání: Karlstad
Strana od-do: 3-18
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Stávat se učícím se učitelem: několik poznámek k fenoménu "nositelství změn" v českém vzdělávacím kontextu Článek se pokouší analyzovat, jak se jev tzv. "nositelství změn" jako jeden z klíčových konceptů vzdělávací reformy projevuje v českém vzdělávacím kontextu. Proto je diskutován potenciál této reformy z hlediska učícího se učitele v učícím se prostředí. Pro tyto účely je představen empirický důkaz ve formě závěrů tří menších výzkumných šetření realizovaných na Univerzitě Pardubice, rovněž je odkazováno na další výzkumné studie provedené v českém vzdělávacím kontexu. V souladu s aktuální fází reformy je pozornost zaměřena zejména na novou roli učitelů jako tvůrců kurikula. vzdělávací reforma, učitel
eng The Challenge of Becoming a Learning Teacher: Some Notes on Change Agency in Czech Educational Context The aim of the paper is to analyse how the phenomenon of change agency as one of the key concepts of the educational reform is being manifested in Czech educational context. Therefore, the point of learning potential of the reform is raised and the issues of learning teacher in a learning environment discussed. The empirical support of these concepts is then searched for by means of three small-scale investigations carried out at the University of Pardubice; additional references to some other research studies from Czech educational context are also provided. In accordance with the current stage of the reform, the main attention is paid mainly to the new role of teachers as curriculum designers. educational reform, teacher