Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Pregraduální příprava učitelů pro inovativní vyučování. [Pre-service Teacher Education for Innovative Schools]
Autoři: Vrbová Lucie | Brebera Pavel
Rok: 2005
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Název zdroje: 9th Dalton International Conference ? Dalton ? 100 years ? Education with Future
Název nakladatele:
Místo vydání:
Strana od-do:
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Pregraduální příprava učitelů pro inovativní vyučování Hovoří-li se o profesní dráze učitele, je třeba si uvědomit, že do této kategorie logicky spadá již etapa volby učitelské profese, studia učitelského oboru a období profesního startu, tj. prvních let po nástupu do praxe. V této souvislosti se pak často diskutuje otázka profilu absolventa učitelství a míry jeho připravenosti pro vykonávání činností v roli učitele bezprostředně po nástupu do praxe. Tyto debaty se týkají především vnímaní případných disproporcí mezi reálným stavem současné učitelské přípravy realizované na fakultách a stavem žádoucím. Za pozitivní fakt lze však považovat to, že naštěstí nezůstává pouze u ?planých debat?, ale že jednotlivé fakulty na základě důkladných analýz své činnosti skutečně provádějí inovace ve svých studijních programech, aby tak byly v co nejvyšší míře reflektovány potřeby současných českých škol, ve kterých mají absolventi učitelských oborů jednak najít uplatnění, ale též se pro tyto školy mají jako ?iniciátoři změn? stát velkým přínosem. Za jednu z institucí pregraduálního vzdělávání učitelů, která dlouhodobě realizuje aktivity rozvojového charakteru s cílem neustálého zkvalitňování této přípravy, je Fakulta humanitních studií Univerzity Pardubice, konkrétně pak 5-letý magisterský program Učitelství anglického jazyka.
eng Pregraduální příprava učitelů pro inovativní vyučování. [Pre-service Teacher Education for Innovative Schools] no key