Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Tempting Suggestible Young Men: Pater, Pedagogy, Pederasty
Autoři: Kaylor Michael M.
Rok: 2005
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, Faculty of Humanities
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 63-114
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Pokušení ovlivnitelných mladých mužů: Pater, pedagogika, pederastie Článek hodnotí biografické a textové materiály z oblasti viktoriánské pederastické pedagogiky Waltera Patera, profesora Oxfordské university, spisovatele a kritika estetiky. Důraz je kladen zejména na metodu, kterou používá v románu "Marius the Epicurean" pro výklad splynutí pederastie a pedagogiky a vliv takového splynutí na svého studenta a pozdějšího přítele Geralda Manley Hopkinse, jednoho z předních viktoriánských básníků, jehož "Epithalamion" poskytuje nejobsažnější výklad Paterovy propracované a dekadentní pedagogiky. Walter Pater, Gerard Manley Hopkins,Simeon Solomon,Benjamin Jowett, Johann Joachim Winckelmann, Marius the Epicurean, Renesance: Studie o výtvarném umění a poezii, Literae Humaniores, platonismus, homosexualita
eng Tempting Suggestible Young Men: Pater, Pedagogy, Pederasty This article considers biographical and textual materials relating to the Victorian pederastic pedagogy of Walter Pater, an Oxford don, author, and aesthetic critic. Emphasis is placed on the ways that his novel "Marius the Epicurean" and essay "Winckelmann" serve to elucidate this merging of pederasty and pedagogy, as wellas the influence of this merging on his former student and later friend Gerard Manley Hopkins, on of the premier Victorian poets, a poet whose "Epithalamion" provides the fullest Uranian encapsulation of Pater's elaborate and decadent pedagogy. Walter Pater, Gerard Manley Hopkins,Simeon Solomon,Benjamin Jowett, Johann Joachim Winckelmann, Marius the Epicurean, The Renaissance: Studies in Art and Poetry, Literae Humaniores, Platonism, Homosexuality