Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora
Rok: 2005
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora Hlavním cílem monografie je šetření procesů profesního rozvoje studentů učitelství v průběhu dlouhodobé (roční) souvislé asistentské pedagogické praxe, tzv. klinického roku, a jejich objektivních determinant. Šetření je realizováno metodou případové studie. Teoretická východiska šetření představují přehledové studie věnované současnému pojetí učitelské profese, problematice profesního rozvoje učitele a jeho podpory. Vycházejí především z anglicky psané odborné literatury, výstupy jsou pak s vědomím specifik daných odlišným historicko-kulturním rámcem konfrontovány se současným českým pedeutologickým myšlením.
eng CLINICAL YEAR: processes and support of professional development in student teachers The main aim of the monograph is the investigation of the processes and support of professional development in student teachers during their longer-term assistantship at schools, the so-called clinical year. Research is conducted as a case study. It is theoretically grounded in analyses of current views of the concept of teaching profession, of professional development in teachers, and of its support. Theoretical studies are based predominantly on the literature of Anglo-Saxon origin. With regards to cultural differences it is considered important to confront the outcomes with current schools of thought in the Czech Republic in the relevant areas. concept of the teaching profession, teacher professional development and interventions into them, novice teacher