Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Concordancing for language development
Rok: 2005
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Lingua Summit 2005 International Conference
Název nakladatele: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíně
Místo vydání: Trenčín
Strana od-do: 91-94
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze není Konkordanční programy a práce s korpusy mohou sloužit jako podpora autonomního učení studentů. Mohou jim pomoci: (a) zkoumat obrovské množství autentického materiálu s cílem najít odpovědi na otázky o užití jazyka; (b) studovat slovní zásobu v kontextu, sledovat výskyt kolokací a objevovat nové významy; (c) kriticky analyzovat vlastní texty na základě srovnání s autentickými texty. V tomto smyslu nové technologie významně obohacují proces osvojování si cizího jazyka.
eng Concordancing for language development Concordancing programmes and working with language corpora can serve as a supportive tool for students' autonomous study of the target language. It can help them (a) explore a huge amount of authentic material in order to find answers for their questions on the use of language; (b) study vocabulary in context, observe habitual collocations, discover new meanings and thus be more active in their vocabulary learning; (c) critically analyse their own pieces of work on the basis of comparison with authentic texts. In this way new technologies significantly enhance the process of language acquisition. autonomy, authenticity, concordance, corpora, context, collocations