Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

ePortfolio jako nástroj rozvoje autonomního učení
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2016
Název nakladatele: Gaudeamus
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 84-89
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze ePortfolio jako nástroj rozvoje autonomního učení Digitální portfolia a jejich využití v terciárním vzdělávání jsou stále na vzestupu a to především v zahraničí. Portfolia jsou využívána především jako hodnotící nástroj, v současnosti častěji získávají roli nástroje, který má sloužit celoživotnímu vzdělávání a pomoci studentům s uplatněním se na trhu práce. Stále větší důraz je při práci s portfolii rovněž kladen na tzv. evidence-based learning. V souladu s nastíněným vývojem byl v rámci pilotáže navržen a ověřen výukový model odborného anglického jazyka založený na rozvoji některých klíčových dovedností 21. století, jako jsou sebereflexe, sebehodnocení a autonomní učení, a to na všech stupních terciárního vzdělávání s podporou právě digitálního portfolia. Dílčí výsledky pilotní studie jsou prezentovány v tomto příspěvku.
eng ePortfolio as a Tool for Development of Autonomous Learning Utilisation of digital portfolio in tertiary education worldwide has been on the rise. Portfolios have been used primarily as an assessment tool. However, nowadays they very often play a role of a tool suitable for lifelong learning enhancement aimed at increasing employability of university graduates. With an increasing trend, the emphasis is shifted to so called evidence-based learning. In accordance with the outlined development there has been suggested and piloted a new learning model for specific language course based on development of selected 21st century skills, such as self-reflection, self-assessment, and autonomous learning. The model has been piloted at all three levels of tertiary education, in all cases supported by ePortfolio use. Partial results of the pilot study are presented in this paper. digital portfolio; ePortfolio; Mahara; language portfolio; 21st century skills; autonomy; self-assessment; pilot study