Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Central Role of Politeness in Business Communication - The Appropriateness Principle as the Way to Enhance Business Communication Efficiency
Autoři: Pikhart Marcel | Koblížková Andrea
Rok: 2017
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal of Intercultural Communication
Strana od-do: no pagination
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Ústřední role zdvořilosti v obchodní komunikaci – princip komunikační přiměřenosti jako cesta k posílení účinnosti obchodní komunikace Článek se zaměřuje na praktickou stránku aplikované lingvistiky a především interkulturní aplikované lingvistiky v běžné každodenní obchodní a manažerské komunikaci z hlediska principu zdvořilosti. Autoři předpokládají, že záměrné využití teoretických principů interkulturní lingvistiky týkajících se zdvořilostních strategií může zvýšit účinnost komunikace v současném interkulturním prostředí. Autoři na základě získaných dat demonstrují, jak zdvořilostní princip může fungovat v určitém kulturním kontextu, především v českém a jak vlastní identitu promítáme do jazyka a prostředků, které využíváme k dosažení komunikačních cílů.
eng The Central Role of Politeness in Business Communication - The Appropriateness Principle as the Way to Enhance Business Communication Efficiency The paper focuses on practical consequences of exploitation of applied linguistics, and moreover intercultural linguistics, in everyday business communication and modern management from the viewpoint of politeness principles. The authors assume that the intentional use of the theoretical principles of intercultural linguistics concerning politeness strategies can possibly improve business communication efficiency in the current intercultural environment... The authors try to use local data to show how politeness principles and their practical exploitation can be manifested in a particular cultural context, namely the Czech Republic, and focus on projecting our identity in language and the means we use to achieve interactional goals. business communication; politeness theory; international business; communication efficiency