Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Role of Videoconferencing in Language Learning
Rok: 2018
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Videoconferencing in University Language Education
Název nakladatele: Munipress
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 33-48
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Role videokonferování ve výuce jazyků Autoři uplatňují sociopragmatický přístup k videokonferování. Zpětná vazba od studentů odhaluje nejen výzvy lingvistického charakteru při používání angličtiny jako tzv. "lingua franca", ale i výzvy sociokulturního charakteru.
eng The Role of Videoconferencing in Language Learning The authors take a sociopragmatic approach to their use of videoconferencing. The feedback from their programme reveals not only the linguistic challenges of using English as a Lingua Franca but also the socio-cultural challenges inherent in exchanges between students from different countries and cultural backgrounds as well as at different stages of linguistic and emotional development. The programme contributes to raising students’ awareness of related issues and practical workarounds. It also shows how videoconferencing can open an international window while maximising the reassurance of a familiar setting in order to minimise the shock of the new. sociopragmatic approach; video conference-based learning; intercultural communication;politeness concept; rapport management theory