Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Enhancing Learner Autonomy and Active Learning Using Digital Portfolio
Rok: 2018
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Active Learning Strategies in Higher Education : Teaching for Leadership, Innovation, and Creativity
Název nakladatele: Emerald Group Publishing Limited
Místo vydání: Bradford
Strana od-do: 315 - 335
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Digitální portfolio; digitální portfolio; Mahara; jazykové portfolio; sebehodnocení; autonomie V terciárním vzdělávání je v současnosti použití digitálních portfolií na vzestupu. Portfolia jsou vydělávacími institucemi využívána k hodnocení, jako výkladní skříň jak pro studenty, tak pro samotné instituce a se stoupající tendencí i jako nástroj sloužící k podpoře vyšší zaměstatelnosti a uplatnitelnosti na trhu práce pro budoucí aboslventy. Slouží tak k podpoře celoživotního vzdělávání. Tato kapitola představuje samotný pojem portfolia a související pojmy digitální portfolio, jazykové portfolio, autonomie a sebehodnocení. V kapitole jsou představeny oba přístupy k práci s portfoliem: pozitivistický a konstruktivistický přístup k digitálním portfoliím a zároveň jsou zde prezentovány příklady implementace ePortfolia na Univerzitě Pardubice. Jsou zde představeny vybrané příklady dobré praxe s ohledem na autonomní učení, zkušenostní učení a na projekty mezinárodní spolupráce mezi univerzitami.
eng Enhancing Learner Autonomy and Active Learning Using Digital Portfolio In recent years there has been a constant growth in digital portfolio use in tertiary education. Portfolios are used by educational institutions for assessment, as a showcase of both student and institution work, and with an increasing trend also as a tool for higher employability of graduates and support of lifelong learning. This chapter introduces concepts of portfolio, digital portfolio, language portfolio, autonomy, and self-assessment. It approaches both positivist and constructivist paradigms of digital portfolio and presents examples of ePortfolio implementation at the University of Pardubice. Selected examples of good practice with respect to autonomous learning, experiential learning, and international cooperation are also given. Digital portfolio; ePortfolio; Mahara; language portfolio; self-assessment; autonomy