Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Elektronické portfolio jako nástroj rozvoje autonomie a jazykových kompetencí vysokoškolských studentů ve výuce odborného anglického jazyka
Rok: 2018
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: ICTE 2018 Information and Communication Technology in Education
Název nakladatele: Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 76-88
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Elektronické portfolio jako nástroj rozvoje autonomie a jazykových kompetencí vysokoškolských studentů ve výuce odborného anglického jazyka V dnešní době se stále častěji setkáváme s voláním po změně paradigmatu v oblasti vzdělávání. Těžiště se postupně přesouvá od vyučujících ke studentům, od obsahu ke znalostem a dovednostem, od memorování k aktivnímu učení a k rozvoji tzv. dovedností pro 21. století. V literatuře se také můžeme setkat s tvrzením, že tzv. blended learning se stává normou ne výjimkou. Dalšími trendy v současném vzdělávacím kontextu je pojem celoživotního vzdělávání, informální vzdělávání, tvorba osobního učebního prostředí a tzv. kurátorství obsahu. Podpora autonomního učení může být cestou k naplňování výše uvedených výzev a potřeb. V rámci výzkumu byl navržen a odpilotován učební cyklus podporující autonomní učení s využitím blended learning formou digitálního portfolia implementovaného ve výuce akademického anglického jazyka a to v průběhu třech let s aplikací konstrukčního výzkumu.
eng Digital Portfolio As a Tool for Development of Self-directed Learning and Language Competence in University Students in the Specific English Subjects Nowadays, there is a frequent call for paradigm shift in education heard. The centre is moving from a teacher to a learner, from content to knowledge and skills, from memorizing to active learning and the 21st century skill development. In literature we can encounter a claim that blended learning is becoming a norm and not just an exception. There can be more trends observed in current education, such as lifelong learning, informal education, learning on the go, personal learning environment (PLE) and a content curation. Enhancement of autonomous learning may represent a possible way towards answering the above mentioned needs and challenges. A learning cycle developing autonomous learning with use of blended learning and digital portfolio in language learning has been designed and piloted in the past three years. A method of design based research was applied. Digital portfolio; language learning; self-directed learning; learning cycle; evidence based portfolio; informal learning; blended learning