Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Jazykový a oborově zaměřený vzdělávací obsah v kurzech odborné angličtiny: komplementarita či fúze?
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte IX.
Název nakladatele: Technická univerzita vo Zvolene
Místo vydání: Zvolen
Strana od-do: 33-43
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Jazykový a oborově zaměřený vzdělávací obsah v kurzech odborné angličtiny: komplementarita či fúze? Cílem příspěvku je prezentovat konkrétní způsoby rozvoje komunikativní kompetence vysokoškolských studentů v oblasti odborného anglického jazyka (ESP). Na příkladu cílových skupin studentů zdravotnických oborů a studentů oborů zaměřených na dopravu bude demonstrováno, jak lze v rámci jazykového kurzu v univerzitním prostředí pracovat s odborným obsahem, aby byly jednak reflektovány profesní potřeby studentů prakticky zaměřených oborů a zároveň byl u těchto studentů podporován žádoucí jazykový progres. Vedle toho bude diskutován potenciál takto koncipované výuky ve vztahu k reálnému využití získaných jazykových dovedností v konkrétních kontextech, ať již v rámci specifických profesních situací či pro potřeby studia odborného předmětu v anglickém jazyce, tj. v oblasti tzv. English Medium Instruction (EMI). V rámci příspěvku budou proto rovněž představeny relevantní výstupy menšího empirického šetření, realizovaného u uvedených skupin studentů formou dotazníkového šetření s cílem identifikovat různé typy subjektivních percepcí vztažených k fúzi jazykového a odborného obsahu v rámci jejich studia. odborný anglický jazyk; English Medium Instruction; vzdělávací obsah
eng Language Focus and Discipline-Specific Content in ESP Courses: Complementarity or Fusion? The aim of the paper is to present specific ways of developing communicative competencies of university students in the area of ESP. The example of health studies and the transport-oriented disciplines will be used to demonstrate how to work with the discipline-specific content within the university environment in order to reflect professional needs of the students of practically oriented programmes and also to create conditions for their desired language progress. Furthermore, the potential of this type of curriculum will be discussed in relation to the real use of the acquired language skills in particular contexts, either in specific professional situations or with regard to studying a specific subject in English language, i.e. in the area of the so-called EMI (English Medium Instruction). Therefore, the paper will also present the result of small-scale empirical research, carried out within the aforementioned groups of students by means of a questionnaire survey, which was aimed at identifying various types of subjective perceptions related to the fusion of language and discipline-specific content in their studies. English for Specific Purposes; English Medium Instruction; educational content