Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Chapter 6: Enhancing Language Learner Autonomy with ePortfolio Implementation
Rok: 2020
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: The Teacher’s Role in Developing Learner Autonomy
Název nakladatele: Candlin & Mynard ePublishing Limited
Místo vydání: Hong Kong
Strana od-do: 79-102
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kapitola 6: Podpora autonomie u studentů cizích jazyků prostřednictvím implementace ePortfolia Elektronická portfolia, známá také jako digitální portfolia, se dnes stávají nedílnou součástí vysokoškolského studia a přispívají k upevňování znalostí a dovedností. Kromě toho mohou portfolia fungovat také jako nástroj pro rozvoj dovedností 21. století. Strategickým cílem vzdělávacích institucí zavádějících digitální portfolia je přispět ke zvýšení zaměstnatelnosti svých absolventů, přičemž ePortfolio slouží jako ucelený a personalizovaný profesní profil absolventa. V případě digitálních jazykových portfolií lze u studentů rozvíjet převážně jazykové kompetence a technologickou gramotnost a zároveň posilovat jejich kreativitu a odpovědnost za své učení. Kromě toho jsou podporovány dovednosti učení, jako je kritické myšlení, sebereflexe, tvořivost, komunikace a spolupráce, a také jsou rozvíjeny charakterové vlastnosti, zejména zvídavost, angažovanost a vytrvalost. Zavedení digitálního portfolia umožňuje rozvíjet u studentů autonomní učení. Byla provedena pilotní studie zaměřená na model výuky a učení akcentující sebehodnocení, stanovování cílů, sebereflexi a řízený rozvoj autonomie u studentů. Do úvodní pilotní studie byly zapojeny kurzy angličtiny vyučované na všech stupních terciárního vzdělávání. Návrh modelu výuky spolu s dílčími výsledky výzkumu sebeřízené výuky budou prezentovány v tomto textu. Kromě toho budou uvedeny příklady jazykových portfolií studentů založených na důkazech. Autonomní učení; Mahara; digitální portfolio; EJP; učební cyklus
eng Chapter 6: Enhancing Language Learner Autonomy with ePortfolio Implementation Today, ePortfolios, also known as digital portfolios, are becoming an integral part of the university study contributing to knowledge and skill consolidation. In addition, portfolios can also function as a tool for 21st century skills development. The strategic objective of the educational institutions implementing digital portfolios is to help increase employability of their graduates, with an ePortfolio serving as a coherent and personalised professional profile of the graduate. In the case of digital language portfolios, predominantly language competencies and technology literacy can be developed in students while enhancing their creativity and ownership of their learning. Moreover, learning skills, such as critical thinking, self-reflection, creativity, communication, and collaboration are fostered and character qualities, specifically curiosity, engagement and endurance are also cultivated. Digital portfolio implementation allows for the development of autonomous learning in students. A pilot study focused on a teaching and learning model accentuating self-assessment, goal-setting, self-reflection, and guided autonomy development in students was conducted. English courses taught at all levels of tertiary education were involved in the initial pilot study. The design of the learning model together with partial results of self-directed learning research will be presented in this article. Additionally, examples of students’ evidence-based language portfolios will be included. Autonomous learning; Mahara; ePortfolio; ELP; learning cycle