Univerzita Pardubice hodnotí rok 2016 a akademický senát projednává v souvislosti s novým vysokoškolským zákonem nejdůležitější dokumenty univerzity
V úterý 25. dubna odpoledne bude rektor Univerzity Pardubice prof. Ing. Miroslav Ludwig, CSc., hodnotit před shromážděním akademické obce univerzity uplynulý rok 2016.
Akademický senát Univerzity Pardubice svolává shromáždění akademické obce Univerzity Pardubice do největší univerzitní posluchárny, Auly Arnošta z Pardubic v univerzitním kampusu.
Shromáždění zaměstnanců univerzity i jejích studentů-vysokoškoláků osloví ve 12:30 hodin za vedení Univerzity Pardubice rektor prof. Ing. Miroslav Ludwig, CSc., který zhodnotí činnosti univerzity v roce 2016. Jedná se o každoroční bilanci vysoké školy, a to jak z pohledu zajištění hlavních činností univerzity, tj. vzdělávacích a vědecko-výzkumných, tak z pohledu hospodaření s finančními prostředky, zajištění personálních kapacit a kvality akademického zázemí. Významný je pro univerzitu rozvoj infrastruktury a širokého spektra služeb, které univerzita poskytuje jak svým studentům a zaměstnancům, tak veřejnosti i odborné komunitě. Rektor se dotkne při svém hodnocení všech oblastí akademického života včetně spolupráce s vnějším prostředím, městem a krajem, jehož je Univerzita Pardubice významnou součástí.
Činnost Akademického senátu Univerzity Pardubice v roce 2016 zhodnotí prof. Ing. Petra Šulcová, Ph.D., která v loňském roce působila ve funkci předsedkyně AS UPa. Přítomní budou mít také možnost diskutovat s vedením univerzity o záležitostech a činnostech univerzity, které nastaly jak v uplynulém roce, tak i o dění na univerzitě současném či plánovaném.
Po ukončení veřejného shromáždění akademické obce bude následovat zasedání Akademického senátu Univerzity Pardubice, nejvyššího samosprávného orgánu vysoké školy, který čítá 39 členů z řad akademických pracovníků a studentů, kteří mají v tomto důležitém akademickém orgánu třetinové zastoupení.
Od letošního ledna pracuje Akademický senát Univerzity Pardubice v novém složení (zvolený akademickou obcí na období 3 let) a na nově zvolené senátory čeká v souvislosti s aplikací nového vysokoškolského zákona do života univerzity náročné projednávání všech nejvýznamnějších dokumentů a legislativních norem univerzity.
Na úterním zasedání akademického senátu univerzity senátoři budou projednávat nejen rektorem přednesené hodnocení loňského roku, ale též schvalovat návrh rozpočtu univerzity na letošní rok 2017, „svůj“ nový Jednací rád AS UPa i Volební řád AS UPa, Pravidla pro habilitační řízení a řízení ke jmenování profesorem na UPa, návrhy na členy nového významného orgánu univerzity - Rady pro vnitřní hodnocení UPa, a také první nové vnitřní předpisy fakult univerzity. Tak jak ukládá vysokoškolský zákon, bude senát projednávat i přistoupení univerzity za člena zájmového sdružení právnických osob Czech Smart City Cluster.
Další měsíc pak Akademický senát Univerzity Pardubice bude čekat projednání a schvalování dalších vnitřních předpisů univerzity a fakult, které postupně vedení univerzity a jednotlivých fakult legislativně připravují.
Ing. Valerie Wágnerová
mluvčí Univerzity Pardubice
telefon 466 036 555, mobil 602 487 730
e-mail promotion@upce.cz