Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Mgr. Pavel Brebera, Ph.D.

User picture
  • pavel.brebera@upce.cz
  • 466 036 483
  • orcid.org/0000-0001-8044-109X
  • Univerzita Pardubice

    Jazykové centrum (92300)

    Odborný asistent
  • Konzultační hodiny
    Středa: 9:30-11:00

    Platí pro první část zkouškového období letního semestru 2023-24, tj. 12.5.-28.6.2024 (s výjimkou 5.6. a 26.6, kdy budou konzultační hodiny v čase 13-14:30).

  • Výuka, rozvrh, termíny
  • Odborný profil
  • Publikace
  • Projekty

Výuka

JC/AB201 (2023) G - CV -
JC/AB211 (2023) - - CV -
JC/DKADU (2023) G PR - -
JC/DKADV (2023) G PR - -
JC/DKADW (2023) G - - -
JC/DKADX (2023) G - - -
JC/DPADF (2023) - - CV -
JC/DPADG (2023) - - CV -
JC/DPADU (2023) G - - -
JC/DPADV (2023) G - CV -
JC/DPADW (2023) G - - -
JC/DPADX (2023) G - - -
JC/EPAEV (2023) - - CV -
JC/IDAIV (2023) G - - -
JC/IDAIW (2023) G - - -

Rozvrh

Termíny

23. 08. 2024
09:00 - 10:30 CB / 03006 JC DPADV 0
10:30 - 12:00 CB / 03006 JC DPADF 0
12:00 - 13:30 CB / 03006 JC DPADG 0
14:00 - 16:30 CB / 03006 JC DKADV 6

Vzdělání a akademická kvalifikace

Titul
Ph.D.
Rok
2010
Obor
pedagogika
Škola
Masarykova univerzita, Brno
Název práce
Projektování kurikula: prostředek profesního rozvoje u učitelů anglického jazyka
Titul
Mgr.
Rok
2000
Obor
učitelství anglického jazyka
Škola
Univerzita Pardubice
Titul
Bc.
Rok
1996
Obor
učitelství anglického jazyka
Škola
Univerzita Pardubice

Přehled zaměstnání

Od (rok)
2010
Zastávaná pozice
odborný asistent se zaměřením na výuku odborného anglického jazyka
Zaměstnavatel
Univerzita Pardubice, Jazykové centrum
Od (rok)
2009
Do (rok)
2010
Zastávaná pozice
asistent se zaměřením na výuku odborného anglického jazyka
Zaměstnavatel
Univerzita Pardubice, Jazykové centrum
Od (rok)
2002
Do (rok)
2009
Zastávaná pozice
asistent se zaměřením na didaktiku
Zaměstnavatel
Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická, katedra anglistiky a amerikanistiky
Od (rok)
1997
Do (rok)
2002
Zastávaná pozice
učitel anglického jazyka
Zaměstnavatel
ZŠ Štefánikova Hradec Králové
Od (rok)
1996
Do (rok)
1997
Zastávaná pozice
učitel anglického jazyka
Zaměstnavatel
Střední zdravotnická škola a Vyšší zdravotnická škola Pardubice

Publikace

BREBERA, P. - BEZDÍČKOVÁ, Z. The Potential of Blended ESP Assignments in the Age of AI-generated Students´ Language Production. In INTED2024 : proceedings. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2024. s. 1365-1370 s. ISBN 978-84-09-59215-9.
BREBERA, P. - BEZDÍČKOVÁ, Z. Online Discussion Forum Tasks in ESP Courses: Space for Development of Intralinguistic Mediation Skills. In Education and New Developments 2023. Volume I. Lisabon: InScience Press, 2023. s. 262-266 s. ISBN 978-989-35-1063-6.
BREBERA, P. - BEZDÍČKOVÁ, Z. Jazykový a oborově zaměřený vzdělávací obsah v kurzech odborné angličtiny: komplementarita či fúze?. In Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte IX.. Zvolen: Technická univerzita vo Zvolene, 2022. s. 33-43 s. ISBN 978-80-228-3334-9.
BREBERA, P. Microlearning Formats: “Spicing up” the Distance Teaching Modes during the Lockdown Period. In INTED 2021 : proceedings. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2021. s. 1487-1493 s. ISBN 978-84-09-27666-0.
BREBERA, P. Czech Curricular Reform in the Rear-View Mirror: The Case of Foreign Language Learning. In Education and New Developments 2020. Lisabon: InScience Press, 2020. s. 48-52 s. ISBN 978-989-54-8152-1.
BREBERA, P. - BEZDÍČKOVÁ, Z. Developing the Students´ ESP Skills through the Moodle Tasks and the Related Follow-up Assignments. In FORLANG. Cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2019. s. 31-36 s. ISBN 978-80-553-3398-4.
BREBERA, P. - BEZDÍČKOVÁ, Z. Supporting Blended Learning in ESP Courses: Switching Between “Online”, “Offline” and “Onstage”. In Proceedings of the 18th European Conference on e-Learning. ECEL 2019. Reading: Academic Conferences and Publishing International, 2019. s. 93-101 s. ISBN 978-1-912764-42-6.
BREBERA, P. Instagram and LinkedIn at the University: Two Language Learning Scenarios in ESP Courses. In Proceedings of the 6th European Conference on Social Media. ECSM 2019. Reading: Academic Conferences and Publishing International, 2019. s. 52-57 s. ISBN 978-1-912764-23-5.
BREBERA, P. New Contexts of Foreign Language Learning at the University: Microlearning and Social Networks. In Education and New Developments 2018. Lisabon: InScience Press, 2018. s. 179-183 s. ISBN 978-989-99864-8-0.
BREBERA, P. Instagram jako součást kurzů odborného anglického jazyka realizovaných s využitím LMS Moodle. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2018. Hradec Králové: Gaudeamus, 2018. s. 9-14 s. ISBN 978-80-7435-718-3.
BREBERA, P. Formal, Informal and Non-Formal Language Learning Contexts for the University Students. In Proceedings of the 17th European Conference on e-Learning. ECEL 2018. Reading: Academic Conferences and Publishing International, 2018. s. 54-59 s. ISBN 978-1-912764-08-2.
BREBERA, P. Microlearning in Foreign Language Courses: a Threat or a Promise?. In Proceedings of the 16th European Conference on e-Learning. ECEL 2017. Reading: Academic Conferences and Publishing International, 2017. s. 85-93 s. ISBN 978-1-911218-60-9.
BREBERA, P. Microlearning as an Integral Part of English Language Courses in Higher Education. In FORLANG : cudzie jazyky v akademickom prostredí. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2017. s. 8-14 s. ISBN 978-80-553-2843-0.
BREBERA, P. Ways of Enriching Foreign Language Courses at the University: Digital Badges and Mobile Learning. In INTED2016 Proceedings. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2016. s. 6729-6737 s. ISBN 978-84-608-5617-7.
BREBERA, P. Využití prvků podporujících aspekty soutěživosti s cílem rozvoje jazykové kompetence studentů v eLearningových a blended kurzech anglického jazyka. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2016. Hradec Králové: Gaudeamus, 2016. s. 8-13 s. ISBN 978-80-7435-657-5.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Badging in Language Learning: A Step beyond Gamification. In DisCo 2015: From Analog Education to Digital Education. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2015. s. 15-24 s. ISBN 978-80-86302-47-8.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Využití "Badges" v kurzech odborného anglického jazyka v LMS Moodle. In Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2014. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. s. 8-13 s. ISBN 978-80-7435-481-6.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Digitální odznaky: prostředek podpory procesů hodnocení ve výuce cizích jazyků. In UNICOM 2014. Sborník příspěvků z konference. Conference Proceedings. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. s. 17-22 s. ISBN 978-80-7395-862-6.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Digital Badges as an Organisational Principle of the Language Course. In Conference Proceedings: ICT for Language Learning. 7th edition. Florence: Libreriauniversitaria.it, 2014. s. 167-172 s. ISBN 978-88-6292-548-8.
BREBERA, P. - TMEJOVÁ, J. Možnosti využívání databanky testových položek z anglického jazyka v celouniverzitním kontextu. In UNICOM 2014. Sborník příspěvků z konference. Conference Proceedings. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. s. 23-27 s. ISBN 978-80-7395-862-6.
BREBERA, P. Standardisation of Foreign Language Teaching in Higher Education: Intentions and Reality. In ICERI 2013. 6th International Conference of Education, Research and Innovation. Conference Proceedings. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2013. s. 39-46 s. ISBN 978-84-616-3847-5.
BREBERA, P. Možnosti využívání ICT v rámci výuky odborného cizího jazyka. In Mobile learning ako nástroj skvalitňovania vzdelávania. Trenčín: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka v Trenčíne, 2012. s. 28-32 s. ISBN 978-80-8075-568-3.
BREBERA, P. - HLOUŠKOVÁ, J. Applying principles of CLIL to ESP in higher education. In Teaching approaches to CLIL / Propuestas docentes en AICLE. Pamplona: Universidad de Navarra, 2012. s. 27-36 s. ISBN 978-84-8081-339-6.
BREBERA, P. - HLOUŠKOVÁ, J. Searching for Bridges between Formal and Informal Language Education. In Proceedings of the IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age (CELDA 2012). Lisbon: IADIS Press, 2012. s. 274-277 s. ISBN 978-989-8533-12-8.
HLOUŠKOVÁ, J. - BREBERA, P. English for Specific Purposes or English for Life? Reflecting the Needs and Measuring the Achievement. In 5th International Scientific Conference. Theory for Practice in the Education of Contemporary Society. Scientific Articles and Conference Proceedings. Riga: Rigas Pedagogijas un izglitibas vadibas akademija, 2010. s. 115-119 s. ISBN 978-9934-8060-5-6.
BREBERA, P. - POSPÍŠILOVÁ, L. Linking English to Chemistry: e-stories of the students of the Faculty of Chemical Technology. In English in Today's Science World. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2010. s. 11-17 s. ISBN 978-80-223-2854-8.
BREBERA, P. - ŠEBEK, J. Challenges of Teaching English to Business Students. In FORLANG 09. Košice: Technická univerzita v Košiciach, 2009. s. 34-39 s. ISBN 978-80-553-0325-3.
BREBERA, P. The Challenge of Becoming a Learning Teacher: Some Notes on Change Agency in Czech Educational Context The Learning Teacher Journal, 2008, vol. 2, no. 1, s. 3-18. ISSN: 1654-0344.
KOSTKOVÁ, K. - BREBERA, P. K možnostem zkoumání profesní kompetence učitele cizích jazyků v některých jejích doménách. In Metodologické problémy výzkumu a diagnostiky didaktických znalostí obsahu. 1. vyd. Brno: PAIDO, 2008. 14 s. ISBN: 978-80-7315-165-2.
BREBERA, P. Daltonský plán jako příležitost k učení: prostředek rozvoje klíčových kompetencí žáka základní školy, prostředek rozvoje profesní kompetence studentů učitelství Dalton International Magazine, 2007, vol. 2007, no. 1, s. 9-14.
OTRUBČÁK, P. - BREBERA, P. Analýza nástrojů regionálního marketingu pro zlepšení podmínek podnikání výrobních firem ve vybraných oblastech Zlínského regionu Sociálno-ekonomická revue, 2007, vol. 5, no. 1, s. 103-111. ISSN: 1336-3727.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. K procesům utváření didaktických znalostí obsahu v raných fázích učitelské dráhy. In Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno: PAIDO, 2007. 16 s. ISBN: 978-80-7315-139-3.
ČERNÁ, M. - BREBERA, P. Pedagogická praxe jako příležitost pro zkušenostní učení v oblasti e-learningu. In Pedagogická prax: súčasnosť a perspektívy.. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 2007. s. 31-38 s. ISBN 978-80-8094-145-1.
BREBERA, P. - MOŠKVAN, V. Profesní portfolio za hranicemi přípravného vzdělávání učitelů. In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 69-74 s. ISBN 978-80-7395-024-8.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - KOSTKOVÁ, K. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů: výsledky empirického šetření. In Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 57-68 s. ISBN 978-80-7395-024-8.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - KOSTKOVÁ, K. - PÍŠOVÁ, M. Bachelor/Magister Scheme in ELTE. In New Trends in Educating Future Teachers of English III. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. s. 21-28 s. ISBN 978-80-244-1851-3.
BREBERA, P. - KOSTKOVÁ, K. Budoucí učitel jako tvůrce vzdělávacího programu: vzdělávací program jako tvůrce budoucího učitele. In Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula. Brno: Masarykova univerzita, 2007. s. 25-34 s. ISBN 978-80-7315-153-9.
BREBERA, P. Boloňský proces a jeho reflexe v přípravném vzdělávání učitelů Pedagogika, 2006, no. 3, s. 258-265. ISSN: 0031-3815.
BREBERA, P. Dalton plan at the University of Pardubice - teacher's view and the students' view [Daltonský plán na Univerzitě Pardubice - pohled vyučujícího a pohled studentů] Dalton International Magazine, 2006, no. 1, s. 18-21.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. Chapter 7: Addressing Professional Competence. In A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the new role of the teacher. Karlstad, Sweden: The Learning Teacher Network, 2006. 26 s. ISBN: 91-975204-3-8.
BREBERA, P. Klinický rok: využití dlouhodobé pedagogické praxe studentů učitelství jako forma přípravy na tvorbu ŠVP. In Jak koncipovat profesní přípravu studentů v souladu s požadavky nového kurikulárního dokumentu RVP ZV a s požadavky na tvorbu ŠVP? Sborník příspěvků z pracovního semináře ze dne 8. února 2006 (CD-ROM). Brno: Brno, Katedra pedagogiky PedF MU, 2006. s. nestránkováno s. ISBN N.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. Pre-service teacher education at Faculty of Humanities of University of Pardubice and some possibilities of its cooperation with Dalton schools Dalton International Magazine, 2005, no. 1, s. 27-30.
BREBERA, P. Koncept pedagogické inovace v českém a anglickém diskurzu Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, Faculty of Humanities, 2005, no. 10, s. 117-126. ISSN: 1211-6629.
BREBERA, P. - ČERNÁ, M. - PÍŠOVÁ, M. Practice in Teacher Training (Chapter 12). In Learning for the Future. Dimensions of the new role of the teacher. Karlstad, Sweden: The Learning Teacher Network, 2005. 8 s. ISBN: 91-975204-2-X.
BREBERA, P. Klinická zkušenost jako prostředek rozvoje profesní kompetence studentů učitelství v oblasti projektování kurikula. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.. Olomouc: VOTOBIA, 2005. s. 28-31 s. ISBN 80-7220-246-4.
BREBERA, P. Příprava studentů učitelství na tvorbu ŠVP ? možnosti a meze. In Proměny pedagogiky. Mezinárodní vědecká konference ČPdS. Praha: Univerzita Karlova, 2005. s. 271-277 s. ISBN 80-7290-226-1.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. Diversity in ELTE? (Pros and Cons of Structured Study Programmes). In New trends in educating future teachers of English. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. s. 74-78 s. ISBN 80-244-1249-7.
BREBERA, P. Towards Key Competencies: Cultural Aspects of English Language Teaching in Main Curricular Documents. In Cultural Studies at the Turn of the Millennium. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005. s. 7-20 s. ISBN 80-7194-816-0.
BREBERA, P. Student učitelství a zkušenost stávky Pedagogická orientace, 2004, no. 3, s. 9. ISSN: 1211-4669.
PÍŠOVÁ, M. - BREBERA, P. - LITEROVÁ, A. - SOCHOVÁ, K. - PETRŽILKOVÁ, V. Novice Teacher: Pre-conference report. In Learning Together. 4th International and 8th National ATECR Conference. Proceedings. Pardubice: ATECR, 2004. s. 13-23 s. ISBN 80-7194-724-5.
BREBERA, P. Příprava učitele na tvorbu školních vzdělávacích programů. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II.. Olomouc: Votobia, 2004. s. 8-12 s. ISBN 80-7220-201-4.
BREBERA, P. Predictive Validity of the Entrance Exams into the University Programmes in English. In Learning Together. 4th International and 8th National ATECR Conference. Proceedings. Pardubice: ATECR, 2004. s. 99-105 s. ISBN 80-7194-724-5.
BREBERA, P. Přítomnost "civilkářů" a "trestanců" na základní škole. In Klima současné školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS. Brno: KONVOJ, 2003. s. 242-251 s. ISBN 80-7302-064-5.
BREBERA, P. Role kurzu Úvod do pedagogického výzkumu ve studijním programu oboru Učitelství anglického jazyka na FHS Univerzity Pardubice. In Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni základních škol u nás a v zahraničí. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. s. 35-39 s. ISBN 80-244-0656-X.

Projekty

Distanční vzdělávání jako nástroj rozvoje vysokých škol
01.01.21 - 31.12.21
Program: Centralizované rozvojové projekty
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Spoluřešitel

2013-SV-01-CZ-LLP-005
01.09.13 - 28.02.14
Program: Průřezový program
Poskytovatel: Evropská unie
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Inovace integrované koncepce jazykového vzdělávání k zajištění kvality, podpory excelence a internacionalizace (UNICOM)
01.01.12 - 31.12.14
Program: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Individual mobility - Study visits for education and vocational training specialists
01.03.11 - 30.06.11
Program: Průřezový program
Poskytovatel: Evropská unie
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Portfolio v profesní přípravě učitele
01.03.07 - 30.11.07
Program: Priorita č. 1
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Pozice na projektu: Spoluřešitel

Vytvoření předmětu Curriculum Development ve studijním oboru Učitelství anglického jazyka
01.01.07 - 31.12.07
Program: FRVŠ - F5 b)
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Daltonský plán jako prostředek rozvoje klíčových kompetencí žáků základní školy
01.03.06 - 30.11.06
Program: Vnitřní granty FF
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Reflexe Boloňského procesu jako východisko pro koncepci studijního oboru učitelství anglického jazyka pro základní školy
01.02.06 - 31.12.06
Program: Priorita č. 1
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Pozice na projektu: Hlavní řešitel

Kurz Daltonský plán v teorii a praxi vyučování
01.01.05 - 31.12.05
Program: Priorita č. 4
Poskytovatel: Univerzita Pardubice
Pozice na projektu: Hlavní řešitel